خانه / اخبار / بازدید جانشین فرمانده سپاه عاشورا از سازمان بسیج علمی

بازدید جانشین فرمانده سپاه عاشورا از سازمان بسیج علمی

به گزارش سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان آذربایجان شرقی، سردار اصغر عباسقلی زاده، جانشین فرمانده سپاه عاشورا از فعالیت ها و عملکرد سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان بازدید به عمل آورد.

جانشین فرمانده سپاه عاشورا ابتدا در مرکز رشد مهندسی پزشکی شهید باکری که ششمین مرکز رشد سازمان بسیج علمی استان می باشد از چندین طرح دانش بنیان بازدید و با جوانان فعال در این مرکز گفتگو نمود.

وی در ادامه با حضور در ستاد سازمان بسیج علمی استان با دکتر حسین جهانگیری، مسئول سازمان بسیج علمی، در باره مشکلات و موانع موجود برای حمایت و تشویق نخبگان استان و تجاری سازی اختراعات و اشتغال زایی به بحث و تبادل نظر پرداخت.

 

مسئول سازمان بسیج علمی در این بازدید به سایت پرتابل حمایتی این سازمان اشاره کرد و گفت: در سایت این سازمان علاوه بر انعکاس اخبار برجسته علمی استان، فرم های حمایت از طرح های مخترعین نیز قابل دسترسی می باشد ونیازی به حضور فیزیکی آنان برای حمایت از طرح نیست.

 

وی افزود: اساتید رشته های مختلف در کارگروه های 12 گانه، به بررسی طرح ها و اختراعات از جنبه مبانی علمی و داشتن نوآوری می پردازند و در صورت تایید، ازصاحبان طرح ها حمایت به عمل می آید.

 

دکتر جهانگیری در ادامه به بحث مراکز هدایت این سازمان اشاره کرد و گفت: سه مرکز هدایت فعال در این سازمان شامل مرکز هدایت زیست فناوری، مرکز هدایت گیاهان دارویی و مرکز هدایت چرم و کفش، به بررسی و حل مشکلات موجود در این حوزه ها با دید علمی می پردازند.

وی با بیان فعالیت های انجام گرفته در مرکز هدایت زیست، فناوری خاطر نشان کرد: در این مرکز هدایت به  بحث مدیریت دانش پرداخته می شود که در آن مشخصات تمامی پژوهشگران عرصه زیست فناوری در شمال غرب کشور به همراه رزومه آن ها و فعالیت های انجام گرفته توسط این افراد و همچنین تمامی مراکز پژوهشی فعال زیست فناوری در یک بانک اطلاعاتی جمع آوری شده که از طریق سایت مرکز هدایت قابل دسترسی می باشد و این بانک اطلاعاتی بتدریج به کل کشور تعمیم داده خواهد شد.

 

مسئول سازمان بسیج علمی استان تصریح کرد: بحث مدیریت دانش اقدامی است که در وزارت علوم نیز انجام نگرفته است و با این کار می توان از موازی کاری در مقالات و پژوهش های علمی جلوگیری کرد و نیز با استفاده ازآن هم افزایی علمی نیز صورت می گیرد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت های انجام گرفته در مرکز هدایت گیاهان دارویی اشاره  و عنوان کرد: گونه های گیاهان دارویی که در استان ما هستند از جمله نمونه های نایاب در سطح کشورند که متاسفانه توجه جدی صورت نگرفته است و در مرکز هدایت گیاهان دارویی قصد داریم با کمک اساتید فعال در این زمینه به پشتیبانی علمی و رونق و اشتغال زایی این صنعت کمک کنیم.

دکتر جهانگیری با اشاره به فعالیت های انجام گرفته در مرکز هدایت چرم و کفش خاطر نشان کرد: این مرکز سعی دارد با بررسی کارشناسی مشکلات موجود در سر راه  این صنعت و با نشان دادن راهکار های علمی به فعالین این صنعت کمک کند.

 

وی با تاکید بر این که تلاش این مرکز هدایت بر ایجاد اشتغال است افزود: جهت گیری تلاش های این مرکز هدایت بر ایجاد اشتغال و جلوگیری از واردات خواهد بود، البته این حمایت ها در حال حاضر در حد سایت سازمان و فضای مجازی است، اما قصد داریم با برگزاری سمینار و کنفرانس های علمی در این راستا، این حمایت ها را به عرصه عمل نیز بیاوریم و نمونه هایی از کسب و کار را نیز در این راستا راه اندازی کنیم.

 

در ادامه سردار عباسقلیزاده از قسمت های مختلف این سازمان از جمله سایت سازمان و طرح های ارائه شده توسط مخترعین و نخبگان بازدید به عمل آوردند و از فعالیت های انجام گرفته در این سازمان در جهت گسترش علم، حمایت از نخبگان و سعی بر اشتغال زایی تقدیرو تشکر کردند.

 

همچنین ببینید

قراردادهای همکاری بین بسیج علمی و دانشگاه تبریز

به گزارش روابط عمومی بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی، جلسه ای در دانشگاه …