خانه / uncategorized / بازدید علمی از روند اجرای پروژه خط دو مترو تبریز

بازدید علمی از روند اجرای پروژه خط دو مترو تبریز

بازدید علمی از روند اجرای پروژه خط دو مترو تبریز با هماهنگی مرکز رشد مکاترونیک و رباتیک شهید شفیع زاده صورت گرفت. در این بازدید 3 ساعته جمعی از دانشجویان رشته های فنی و مهندسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز به همراه چندی از اساتید این رشته ها از بخش های مختلف این پروژه  بازدید به عمل آوردند.

این بازدید که در ابتدا با خوش آمد گویی مسئولین پروژه همراه بود، با بررسی مسائل تئوری مربوط به روند ساخت مترو همچون جایگاه این خط نسبت به خط های در نظر گرفته شده برای کلان شهر تبریز آغاز شد و سپس ساز و کار حفاری و آیین نامه ها را   به صورت کامل جهت آشنایی کلی بازدید کنندگان ارائه شد.

سپس بازدید از پروژه توسط مسئول HSE  ادامه یافت. وی با هدایت گروه بازدید کننده به سمت بخش اصلی داخل تونل ، بازدید از قسمت اصلی دستگاه TBM را آغاز کرد. بازدید کنندگان در ابتدا نحوه مهاربندی ، نحوه حفاری ، نحوه سیگمنت گذاری و اتصالات آن ، سیستم تهویه هوا و قسمت های برقی و عمرانی پروژه را مشاهده کردند. سپس از داخل دستگاه TBM بازدید کرده و با مشخصات کاری تک تک قطعات به کاررفته بروی دستگاه  آشنا شدند. در ادامه بازدید کنندگان به بازدید از قسمت کنترل یا همان اتاق فرمان TBM پرداختند که وظیفه مدیریت حفاری را با توجه به زمان و محل حفاری بر عهده دارد .  این بخش از بازدید نیز با توضیحات کامل چند تن از متخصصین بخش های مختلف TBM اعم از متخصصین قسمت های مکانیکی ، عمرانی و الکتریکی  همراه بود.

این بازدید علمی با اشاره به روند چگونگی ساخت ایستگاه ها به پایان رسید .

 

همچنین ببینید

قراردادهای همکاری بین بسیج علمی و دانشگاه تبریز

به گزارش روابط عمومی بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی، جلسه ای در دانشگاه …