خانه / اخبار / حمایت مالی و یا اعطا کسری خدمت به مولفین حوزه غنی سازی علوم انسانی با نگرش اسلامی

حمایت مالی و یا اعطا کسری خدمت به مولفین حوزه غنی سازی علوم انسانی با نگرش اسلامی

به گزارش سازمان بسیج علمی استان آذربایجان شرقی؛ دکتر حسین جهانگیری، رئیس سازمان بسیج علمی استان در نشستی که با حضور دکترغنی زاده، معاون دانشگاه پیام نور استان و دکتر رسولی، معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی تبریز به منظور ایجاد پژوهشکده مشترک مطالعات علوم انسانی، اسلامی امام باقر (ع) مابین سازمان بسیج علمی استان و دانشگاه آزاد اسلامی تبریز برگزار شده بود با بیان این که در این پژوهشکده از تالیفات حوزه غنی سازی علوم انسانی با نگرش اسلامی حمایت می کنیم اظهار کرد: کسانی که در عرصه غنی سازی علوم انسانی با نگرش اسلامی نیت تالیف چنین کتبی را دارند و یا در حال تالیف هستند، ما به عنوان پشتوانه و مشوق از این افراد حمایت به عمل می آوریم.

وی افزود: در این راستا کمیته ارزیابی با حضور اساتید علوم انسانی از دانشگاه های مختلف جهت بررسی آثار ارسال شده تشکیل شده است که حمایت بعد از بررسی و تایید این کمیته انجام می پذیرد.

جهانگیری با بیان این که حمایت ها در این عرصه از دو نوع حمایت مالی و کسری خدمت است گفت: حمایت مالی به صورت پرداخت مقدار معینی هزینه جهت نشر کتاب به کسانی که آثارشان در کمیته ارزیابی تایید شده است تعلق می گیرد.

وی در ادامه با اشاره به این که با توجه به ظرفیت ایجاد شده موفق به دریافت اجازه اعطای کسری خدمت به مولفان این حوزه شده ایم ابراز کرد: با تایید کمیته ارزیابی بر اساس محتوای اثر به مولف کسری خدمت اعطا می شود که دانشجویان و فارغ التحصیلان مقاطع کارشناسی ارشد و بالاتر می توانند از این امتیاز استفاده کنند.

رئیس سازمان بسیج علمی و پژوهشی استان با خاطر نشان کردن تاکیدات و مطالبات مقام معظم رهبری مبنی بر غنی سازی علوم انسانی با نگرش اسلامی تصریح کرد: سازمان بسیج علمی و پژوهشی در حوزه فعالیت خود از طرح های فنی و محصول محور حمایت می کند اما حوزه علوم انسانی جز حوزه هایی است که کار نشده است و جزو نقاط خلاء محسوب می شود و بسیج وظیفه دارد با استفاده از ظرفیت و پتانسیل اساتید بسیجی در این حوزه برای پر کردن این نقاط خلاء اقدام کند.

وی با اشاره به عرصه کاربرد علوم انسانی با نگرش اسلامی اظهار کرد: در دانشگاه ها، فقط عنوان درس واژه اسلامی دارد و سر فصل ها و محتوا بسیار سازگار با عنوان نیست و ضرورتی است که منابعی متناسب با عنوان منابع درسی تولید کنیم که در تفاهم نامه ذکر شده است و دانشگاه آزاد واحد تبریز به عنوان سردمدار این حرکت پیشرو می باشد.

لازم به ذکر است، در این راستا تفاهم نامه ای ما بین دکتر جوان پور، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز و دکتر حسین جهانگیری، مسئول سازمان بسیج علمی و پژوهشی استان با امضا سردار عابدین خرم، فرمانده سپاه عاشورا و دکتر حسین قدیانی، مسئول سازمان بسیج علمی و پژوهشی کشور و دکتر فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور نوشته شده است.
لازم به ذکر است علاقمندان می توانند خلاصه یا سرفصل کتاب در حال تالیف یا آماده چاپ خود را به ایمیل سازمان بسیج علمی به نشانی info@belmi.ir ارسال نمایند

همچنین ببینید

قراردادهای همکاری بین بسیج علمی و دانشگاه تبریز

به گزارش روابط عمومی بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی، جلسه ای در دانشگاه …