خانه / اخبار / گزارشی از یک سمینار با بوی ماه مبارک رمضان

گزارشی از یک سمینار با بوی ماه مبارک رمضان

سمینار یک روزه، “روزه و سلامت” با حضور اساتید رشته های پزشکی و به همت مرکز توسعه پژوهش های بین رشته ای معارف اسلامی و علوم سلامت دانشگاه علوم پزشکی تبریز برگزار شد.

 

به گزارش خبرگزاری سازمان بسیج علمی استان آذربایجان شرقی؛ امروزه متاسفانه برخی به خاطر بهانه های واهی خود را از فیض روزه داری محروم می سازند، از این رو لازم است مسئله بیماری در ابعاد مختلف مورد بحث و بررسی قرار گیرد و معلوم شود کدام بیماران نمی توانند روزه بگیرند و روزه برای کدام بیماران ضرری ندارد و پرسش هایی از این قبیل مطرح می شود.

با توجه به نزدیکی ماه مبارک رمضان و نیاز جامعه به آگاهی از مسائل روزه داری و پزشکی ضرورت برگزاری سمیناری در موضوع روزه و سلامت احساس می شود.

سمینار “روزه و سلامت” به همت مرکز توسعه پژوهش های بین رشته ای معارف اسلامی و علوم سلامت دانشگاه علوم پزشکی تبریز و با همکاری نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی و ریاست حجت السلام و المسلمین دکتر یوسف خیری و با حضور سخنرانان علمی و اندیشمندان ارجمند دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد.

سخنران ویژه این سمینار حجت السلام و المسلمین دکتر محمد علی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در استان بودند که در سخنرانی خود به فواید روزه از منظر آیات و روایات اشاره کردند.

همچنین در این سمینار دکتر مژگان کچوئی، متخصص ارتودنسی دربارهحفظ سلامت دهان و دندان در روزه داری، دکتر محمد حسین صومی، ریاست دانشگاه علوم پزشکی تبریز و فوق تخصص گوارش درباره روزه داری و گوارش، دکتر محمد رضا رشیدی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی و دکترای تخصصی شیمی دارویی درباره تحقیقات انجام گرفته در مورد روزه در جهان، دکتر محسن امجدی، فوق تخصص اورولوژی درباره روزه داری و بیماری های کلیوی، دکتر زهرا فردی آذر، فوق تخصص زنان و زایمان در باره روزه در بارداری و شیر دهی، دکتر ایوب مالک،متخصص روان پزشکی درباره طرح مسائل کلی روان پزشکی در روزه داری اسلامی، دکتر حسین نامدار، فوق تخصص قلب درباره روزه داری و بیماری های قلبی و عروقی و دکتر علی طریقت،متخصص تغذیه درباره نقش روزه با محدودیت کالری و یا بدون محدودیت کالری در سلامتی بدن به ایراد سخنرانی پرداختند.

در ادامه جلسه پرسش و پاسخ با حضور دکتر برزگر جلالی ( استاد گروه فارماسيوتيكس دانشكده داروسازي و جز 1% از دانشمندان برتر پُر استناد دنيا )، دکتر سید کاظم مدائن ( فوق تخصص جراحی کلیه و مجاری ادرار )، دکتر جلیل واعظ قراملکی ( متخصص داخلی , فوق تخصص خون و سرطان شناسی ( هماتولوژی و انکولوژی )) و حجت السلام دکتر حسین نوبری برگزار شد و دانشجویان و اساتید سوالات مربوط به جنبه های پزشکی روزه داری و احکام مربوط به آن را پرسیدند.

در اختتامیه این سمینار از اساتید و سخترانان این سمینار با هدیه ای که از صنایع دستی عشایر به منظور حمایت از کالا ایرانی تهیه شده بود تقدیر شد.

همچنین ببینید

قراردادهای همکاری بین بسیج علمی و دانشگاه تبریز

به گزارش روابط عمومی بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی، جلسه ای در دانشگاه …