خانه / اخبار / گزارشی از برگزاری جشنواره حرکت در دانشگاه تبریز

گزارشی از برگزاری جشنواره حرکت در دانشگاه تبریز

یازدهمین دوره جشنواره درون دانشگاهی حرکت در محل نگارخانه شهید آوینی ساختمان مرکزی دانشگاه در حال برگزاری است.

 

به گزارش خبرگزاری سازمان بسیج علمی استان آذربایجان شرقی؛ یازدهمین دوره جشنواره  درون دانشگاهی حرکت در محل نگارخانه شهید آوینی ساختمان مرکزی دانشگاه تبریز در 30 غرفه و با حضور 65 انجمن علمی در حال برگزاری است.

در این جشنواره از دانشگاه های، آزاد اسلامی واحد تبریز، پیام نور تبریز، دانشگاه  صنعتی سهند و سایر دانشگاه ها حضور دارند که نسبت به سال قبل حضور چشم گیرتری از دانشگاه های دیگر مشاهده می شود.

در مرحله نخست و درون دانشگاهی  جشنواره ملی حرکت، انجمن های علمی دانشگاه های مختلف جهت تعیین آخرین دست آورد ها و برترین های خود را به نمایش می گذاردند و برگزیدگان این دور به مرحله پایانی راه می یابند و در بخش های گوناگون به رقابت می پردازند و روز  شنبه 22 اردی بهشت در تالار شهید شفائی ساختمان مرکزی برگزار خواهد شد.

دبیر انجمن علمی زمین شناسی در روز دوم جشنواره از انتشار شماره نهم نشریه تتیس خبر داد و گفت:کارگاه آموزشی از سنگ تا پول زمین شناسی در  19 اردی بهشت برگزار خواهد شد.

دبیر انجمن علمی زبان انگلیسی از رونمایی نشریه جدید خود در این جشنواره خبر داد و ابراز کرد:  تعداد 80 جلد از کتاب های انگلیسیو همچنین صنایع دستی دانشجویان در این غرفه به نمایش گذاشته شده است.

دبیر انجمن علمی اقتصاد خاطر نشان کرد: مسابقه نظریه بازی ها و اقتصاد رفتاری و پرسش و پاسخ در حیطه اقتصاد و مدیریت آن هم اکنون در غرفه اقتصاد و مدیریت برگزار می شود.

مهنا صالحی دبیر انجمن علمی فلسفه در بیان اهداف این انجمن خاطر نشان کرد: هدف ترویج فلسفه  به منظور یادگیری تعامل و گفت و گو در کشور و پذیرش عقاید مخالف هم و ترویج کتاب خوانی و نقد های درست است..

 

وی افزود: جایگزین کردن دید درست نسبت به فلسفه در ایران از دیگر اهداف این انجمن است.

دبیر انجمن علمی علوم ریاضی با اشاره به برگزاری بازی های فکری و کامپیوتری و حل مسائل خلاقانه به صورت روزانه در غرفه این انجمن افزود: به  برندگان این مسابقه، دعوت نامه شرکت در جشن دهه ریاضیات اهدا می شود.

وی همچنین از برگزاری جلسه سخنرانی دکتر افشین بهمرام با موضوع شبکه های هرمی از دیدگاه ریاضی و آمار در ساعت 11 روز سه شنبه در دانشکده علوم ریاضی خبر داد.

دبیر انجمن ساخت و تولید خاطر نشان کرد: چرخ دنده خورشیدی، گیربکس پراید و توربین شارژ کن و عصای فوق سبک در غرفه این انجمن به نمایش گذاشته شده است.

دبیر انجمن علمی دانشکده کشاورزی اظهار کرد: در حوضه مهندسی بیو سیستم سه اختراع با عناوین پوست کن گردو، تعقیب گر خورشیدی دو محوره و سوخت سنج لحظه ای تراکتور داشته ایم.

وی افزود: در حوزه صنایع غذایی چهار اختراع با عنوان نان بدون گلوتن، شیرینی پروبیوتیک، ماده گرنول های پلی پروپیلین و کیک رژیمی به نمایش گذاشته شده است.

دبیر انجمن علمی معماری از رونمایی نشریه تمرنگ از کارگاه  رنگ آمیزی شمعدان و همچنین برگزاری مسابقه اوریگامی در روز سه شنبه خبر داد.

دبیر انجمن زبان و ادبیات فارسی گفت:فروش و امضای کتاب شعر آقای محمد شکری فر و علی شهلا زاده در این غرفه صورت خواهد گرفت.

دبیر انجمن علمی مکانیک از عقد قرار داد همکاری این انجمن با شرکت توسعه سازمان هوشمند آذربایجان و برگزاری مسابقه آیرودینامیک ماشین های کوچک خبر داد.

همچنین ببینید

قراردادهای همکاری بین بسیج علمی و دانشگاه تبریز

به گزارش روابط عمومی بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی، جلسه ای در دانشگاه …