خانه / اخبار / در نشست خبری دانشگاه علوم پزشکی تبریز مطرح شد: سمینار روزه و سلامت برگزار میشود

در نشست خبری دانشگاه علوم پزشکی تبریز مطرح شد: سمینار روزه و سلامت برگزار میشود

مسئول نمایندگی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی تبریز در نشست خبری خود با خبرنگاران از برگزاری سمینار یک روزه “روزه و سلامت” در 20 اردی بهشت ماه خبر داد.

 

به گزارش خبرگزاری سازمان بسیج علمی استان آذربایجان شرقی؛ ظهر امروز در نشست خبری مسئول نمایندگی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی تبریز با حضور خبرنگاران برگزار شد.

حجت السلام و المسلمین یوسف خیری از برگزاری سمینار روزه و سلامت در تاریخ پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت از ساعت  ۸ الی ۱۳ در تالار شهید شایان مهر دانشکده پزشکی دانشگاه تبریز خبر داد.

وی با اشاره به اهمیت مبحث سلامت و روزه گفت: پایه احکام در دین اسلام تابع مفاسد و محاصن است و اگر عملی در اسلام حرام اعلام شده و یا عملی واجب شده است مبنی بر  مصلحت فرد است.

خیری با بیان این که اگر در اسلام به روزه داری دستور داده شده است بر اساس مصالحی است که بر آن مترتب است و شاید ما بر آن واقف نباشیم افزود: ما سعی داریم در این سمینار نقش هایی که روزه می تواند در سلامت انسان داشته باشد را بررسی کنیم.

وی از دعوت اساتید مختلف در گرایش های گوناگون برای شرکت در این سمینار خبر داد و‌گفت: این اساتید با ارائه تحقیقات خود تاثیرات رروزه بر بهبود عملکرد گوارش، کلیه و دستگاه خون را بررسی نمایند.

مسئول نمایندگی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی تبریز در پاسخ به این سوال یکی از خبرنگاران که برگزار کننده این همایش کجاست ابراز کرد: برگزار کننده این سمینار مرکز توسعه پژوهش های بین رشنه ای و معارف اسلامی علوم سلامت می باشد.

وی خاطر نشان کرد: این مرکز در اواخر سال ۱۳۹۵ راه اندازی شده است که در سطح کشور ۱۰ مورد از این مراکز وجود دارد و مرکز ما قسمت شمالغرب کشور را عهده دار است.

خیری با اشاره به این که این سمینار امسال به صورت استانی برگزار می شود تصریح کرد: از سال بعد سعی داریم د سطح کشوری و به صورت کنگره برگزار کنیم و از مشارکت دانشجویان بیشتر بهره مند شویم.

همچنین ببینید

قراردادهای همکاری بین بسیج علمی و دانشگاه تبریز

به گزارش روابط عمومی بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی، جلسه ای در دانشگاه …