خانه / اخبار / مسئول سازمان بسیج علمی: از کیفی سازی کالا های ایرانی در قالب طرح های دانش بنیان حمایت می کنیم

مسئول سازمان بسیج علمی: از کیفی سازی کالا های ایرانی در قالب طرح های دانش بنیان حمایت می کنیم

 

در سال «حمایت از کالای ایرانی» بر حمایت از کیفی سازی کالا های ایرانی در قالب طرح های دانش بنیان تاکید داریم.

به گزارش خبرگزاری سازمان بسیج علمی استان آذربایجان شرقی؛ دکتر حسین جهانگیری مسئول سازمان بسیج علمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری سازمان بسیج علمی با اشاره به اهداف، برنامه ها و چشم انداز ها در سال جدید اظهار کرد: از چشم انداز های سازمان در سال جدید، حمایت از طرح های علمی، نیاز محور و اشتغال آفرین در قالب های مشاوره ای، مالی، کارگاهی است.

وی در ادامه با اشاره به نام‌ گذاری شعار سال جدید توسط مقام معظم رهبری به سال «حمایت از کالای ایرانی» گفت: در سال جدید از کیفی سازی کالا های ایرانی در قالب طرح های دانش بنیان حمایت می کنیم.

مسئول سازمان بسیج علمی در ادامه با بیان این که  36 پایگاه علمی برای فعالیت ها و آموزش های علمی در سطح استان وجود دارد ابراز کرد: در سال جدید سعی بر اجرای برنامه های متنوع در پایگاه های علمی در سطح استان است.

وی ادامه داد: هماهنگ سازی و اثر بخش نمودن برنامه های علمی اقشار مختلف بسیج مانند بسیج دانشجویی، دانش آموزی، اساتید، حقوق دانان، مهندسان، و جامعه پزشکی از دیگر برنامه های سازمان بسیج علمی استان است.

جهانگیری در ادامه تبیین برنامه های سال جدید خاطر نشان کرد: تاکید سازمان بسیج علمی استان در سال جدید بر بهره گیری از ظرفیت اساتید دانشگاه های استان و فعال سازی کارگروه های مطالعاتی و حمایتی خانه های نخبگان است.

وی با اشاره به فعال سازی 3 مرکز هدایت در سطح استان گفت: از اهداف سازمان در سال جدید فعال سازی 3 مرکز هدایت در حوزه های کفش و چرم، گیاهان دارویی و زیست فن آوری است.

مسئول سازمان بسیج علمی با تاکید بر اهمیت حمایت از تولید محصولات تجاری دانش بنیان تصریح کرد:  در سال جدید بر حمایت از تولید محصولات تجاری دانش بنیان در مراکز رشد شش گانه که عبارتند از؛ نانو فن آوری، محاسبات سریع، مکاترونیک، رباتیک، زیست فن آوری و مهندسی پزشکی خواهیم پرداخت.

وی افزود: از برنامه های سازمان بسیج علمی استان کمک به حل مسائل اولویت دار استان با استفاده از ظرفیت کارگروه های مطالعاتی خانه نخبگان استان است.

جهانگیری از ایجاد و راه اندازی پژوهشکده مطالعاتی علوم انسانی، اسلامی خبر داد و گفت: این پژوهشکده جهت کمک به تحول در محتوای علوم انسانی است.

همچنین ببینید

قراردادهای همکاری بین بسیج علمی و دانشگاه تبریز

به گزارش روابط عمومی بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی، جلسه ای در دانشگاه …