خانه / اخبار / اخبار رسانه های استانی / افتار آفرینی نخبه ریاضی تبریزی در دنیا

افتار آفرینی نخبه ریاضی تبریزی در دنیا

کسب عنوان دانشمند یک درصد برتر توسط دکتر سینا اعتماد دانش آموخته مقطع دکتری رشته ریاضی در سال ۲۰۲۲

به گزارش روابط عمومی بسیج علمی،پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی ،وی در گفتگو با رسانه ها گفت :

اینجانب سینا اعتماد متولد ۱۳۶۵ از تبریز، تحصیلات دانشگاهی خود را در رشته ریاضیات کاربردی از سال ۱۳۸۳ شروع کرده و در سال ۱۳۹۲ موفق به قبولی در مقطع دکتری تخصصی از دانشگاه شهید مدنی آذربایجان در رشته ریاضی محض گرایش آنالیز تابعی شدم. این مقطع را با راهنمایی استاد ارجمندم جناب آقای دکتر شهرام رضاپور طی مدت زمان سه سال و نیم به پایان رسانده و همزمان از سال ۱۳۹۳ به عنوان استاد مدعو در گروه ریاضی دانشگاه مشغول به فعالیت شدم.

دکتر اعتماد در ادامه افزود: از همان زمان فعالیت های پژوهشی خودم را در زمینه کاربردهای نظریه نقطه ثابت در مدل سازی ریاضی مرتبه کسری با همکاری اساتید داخلی و خارجی ادامه داده و تا این لحظه موفق به چاپ ۱۱۳ مقاله علمی در برترین مجلات علمی معتبر دنیا از ناشران مختلف همچون الزویر، اشپرینگر، ام دی پی آی، هینداوی و … شده ام. هم اکنون شاخص اچ-ایندکس مقالات علمی اینجانب براساس داده های پایگاه علمی کلاریویت، عدد ۲۰ است و مقاله ” مدلسازی کسری هیبریدی ترموستات ” در مجله
Boundary Value Problems با ۱۵۵ رفرنس دهی به عنوان یکی از پراستنادترین مقالات این مجله در سال ۲۰۲۰ شناخته شده است.
وی در پایان متذکر شد: در سال ۱۳۹۲ کتاب ” مقدمه ای بر آنالیز تابعی ” نوشته پروفسور جان بی کانوی توسط بنده و خانم دکتر مینا اتفاق به زبان فارسی ترجمه شده است که این کتاب هم اینک در مقاطع تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتری برای دانشجویان گرایش آنالیز تابعی تدریس می گردد.

 

همچنین ببینید

بازدید علمی بسیجیان شهرستان مرند از شرکت صنایع خاک چینی

به گزارش روابط عمومی بسیج علمی،پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی ،بسیجیان نوجوان پایگاه مقاومت شهدای …