خانه / اخبار / اخبار رسانه های استانی / ۹۰ درصد اقتصاد آذربایجان شرقی روی چرخ بخش خصوصی می چرخد

۹۰ درصد اقتصاد آذربایجان شرقی روی چرخ بخش خصوصی می چرخد

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهور در تبریز از سهم ۹۰ درصدی بخش خصوصی در چرخه اقتصادی آذربایجان شرقی  خبر داد .

به گزارش روابط عمومی بسیج علمی ،پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی ، دهقانی فیروز آبادی در نشست شورای اقتصاد دانش‌بنیان استان با اشاره به ظرفیت‌های خطه آذربایجان برای برخورداری از اقتصادی مبتنی بر دانش، فناوری و نوآوری بیان کرد: این استان دارای نقاط قوت بسیاری است و در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان کارهای خوبی صورت گرفته است.

دهقانی فیروز آبادی همچنین گفت : میانگین سهم بخش خصوصی از اقتصاد کشور بیش از ۳۰ درصد نیست، بنابراین، عمده اقتصاد کشور دولتی است اما ۹۰ درصد اقتصاد در آذربایجان شرقی در دست بخش خصوصی است و معتقدیم اقتصاد بخش خصوصی کارآمدتر، ارزش آفرین‌تر و بهره‌ورتر است.

وی افزود امروزه در کشور منابع به مانند دو دهه گذشته نمیتوان منابع مالی سنگین به بخش صنعت تزریق کرد .

عابدین خرم نیز در این نشست گفت ، ۳۰۷ شرکت دانش بنیان در آذربایجان شرقی فعال است.

وی با بیان اینکه تعداد شرکت‌های دانش بنیان این استان از ۲۰۳ مورد به ۳۰۷ عدد افزایش یافته است گفت: در این راستا سند علمی فناوری پنج ساله استان تدوین شده و این سند اصلی‌ترین محور فعالیت دستگاه‌ها، دانشگاه‌ها و کارخانه‌های بزرگ است.

خرم همچنین خواستار توجه افزون معاونت علمی ریاست جمهوری به استان شد و افزود ، آذربایجان شرقی در زمینه‌های تولید لوازم خانگی ظرفیت‌های زیادی دارد و زمینه تولید خودرو برقی نیز در آن وجود دارد و می‌تواند به مرکز صادراتی محصولات دانش بنیان در شمال غرب کشور تبدیل شود.

همچنین ببینید

بازدید علمی بسیجیان شهرستان مرند از شرکت صنایع خاک چینی

به گزارش روابط عمومی بسیج علمی،پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی ،بسیجیان نوجوان پایگاه مقاومت شهدای …