خانه / اخبار / اخبار رسانه های استانی / سمپوزیوم سالانه JBI منطقه اروپا در سال 2023 به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی تبریز برگزار شد

سمپوزیوم سالانه JBI منطقه اروپا در سال 2023 به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی تبریز برگزار شد

سمپوزیوم سالانه JBI منطقه اروپا در سال 2023 به میزبانی مرکز تحقیقات مبتنی برشواهد دانشگاه علوم پزشکی تبریز با سخنرانی اساتید ملی و بین المللی از کشورهای استرالیا، سوئیس، آلمان ،چک و اتریش ایران و حضور آنلاین اساتید از ۲۲ کشور اروپایی و هند به صورت ترکیبی برگزار واز برگزیدگان تقدیر شد.

به گزارش روابط عمومی بسیج علمی،پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی، این رویداد مهم روز پنجشنبه یکم تیرماه ۱۴۰۲ در سالن همایش مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی به صورت ترکیبی و با حضور دکتر بهمن نقی پور رئیس دانشگاه ، دکتر پرویز شهابی معاونت تحقیقات و فناوری ، دکتر غلامرضا فریداعلایی معاون آموزش و دکترعلی جنتی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی تبریزبرگزار شد.

دکتر سکینه حاج ابراهیمی رئیس قطب علمی EBM کشوری ،رئیس JBI ایران و دبیر علمی این سمپوزیوم، با اشاره به اینکه به دنبال انتخاب قطب پزشکی مبتنی بر شواهد ایران به عنوان رئیس منطقه اروپا علمی در بین مراکزهمکار موسسه JBI دانشگاه آدلاید استرالیا، این مرکز میزبان سمپوزیم سالانه JBI منطقه اروپا در سال ۲۰۲۳ است،  مباحث عنوان شده در این برنامه یک روزه را شامل پزشکی و سلامت مبتنی بر شواهد، شخصی‌سازی مداخلات تشخیصی درمانی و نقش هوش مصنوعی و همگرایی علوم در رشته های مختلف علوم پزشکی با سخنرانی اساتید ملی و بین المللی از کشورهای مختلف استرالیا سوئیس آلمان چک و اتریش ایران و حضور آنلاین اساتید از ۲۲ کشور اروپایی و هند برشمرد.
حضور اساتید، محققین و دانشجویان رشته های مختلف علوم پزشکی در این رویداد از نکات برجسته این سمپوزیوم بوده، دانشجویان مرکز نقش بسیار برجسته‌ای در مناظره جذاب و علمی در دفاع ازEBM&PM داشتند و حضور سیاستگذاران و مسئولان پانلها بسیار کاربردی بود.

به گزارش فوق از ۵۷ مقاله ارسال شده به دبیرخانه این سمپوزیوم ۳۶ مقاله جهت ارائه در قالب پوستر انتخاب شد واز نویسندگان دو پوستر برگزیده : دکتر پدرام ایرانمنش از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و دکتر فاطمه صادقی غیاثی از دانشگاه علوم پزشکی تبریز در مراسم اختتامیه تجلیل به عمل آمد .
در این سمپوزیوم یک کارگاه آموزشی نیز تحت عنوان ” Evidence based approaches in converging healthcare technologies, a new way forward” با تدریس آقای دکتر پیمان کیهان­ ور و خانم دکتر سکینه حاج ابراهیمی و با شرکت بیش از 60 شرکت کننده داخلی و خارجی به صورت هیبرید برگزار شد.
همچنین در مراسم اختتامیه این سمپوزیوم از فعالان برجسته آموزشی و پژوهشی در حوزه سلامت مبتنی بر شواهد سال ۲۰۲۲ به شرح زیر تجلیل به عمل آمد:
دکتر مهستی علیزاده بهترین مدرس دوره های فلوشیپ پزشکی مبتنی بر شواهد
دکتر مرتضی قوجا زاده بهترین مدرس دوره های مرور نظام‌مند جامع
دکتر هادی مصطفایی محقق برتر از نظر تعداد مقالات مرور نظام مند
دکتر هانیه صالحی پورمهر محقق برتر در حوزه پزشکی مبتنی بر شواهد
دکتر امین طالب پور محقق برتر در حوزه پیاده سازی شواهد در مراقبت‌های سلامت
سپیده کیانی نسب دانشجوی برتر فعال در حوزه پزشکی مبتنی بر شواهد    
جلسه روسای مراکز تحقیقاتیJBI اروپا نیز از ساعت ۱۱ صبح روز جمعه دوم تیرماه به ریاست دکتر سکینه حاج ابراهیمی رییس JBI ایران برگزار شد و در مورد پروژه های تحقیقاتی و کورسهای آموزشی در علوم پزشکی تبادل نظر به عمل آمد. طبق مصوبه این جلسه مرکز تحقیقات EBM دانشگاه علوم پزشکی تبریز مجددا بعنوان مسئول برگزاری و ریاست جلسه بعدی در آبان ماه سال جاری که در آدلاید استرالیا برگزار خواهد شد، انتخاب گردید، تا در مورد پیشرفت مذاکرات و پروژه ها بحث و تبادل نظر بعمل آید.

همچنین ببینید

بازدید علمی بسیجیان شهرستان مرند از شرکت صنایع خاک چینی

به گزارش روابط عمومی بسیج علمی،پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی ،بسیجیان نوجوان پایگاه مقاومت شهدای …