خانه / اخبار / اخبار رسانه های استانی / توسعه همکاری های فناورانه دانشگاه های آذربایجان شرقی مورد بررسی قرار گرفت

توسعه همکاری های فناورانه دانشگاه های آذربایجان شرقی مورد بررسی قرار گرفت

نشست بررسی توسعه همکاری های فناورانه و گسترش تعاملات و ارتباط صنعت و دانشگاه های استان آذربایجان شرقی با حضور معاون علوم، تحقیقات و فناوری ستادکل نیروهای مسلح و هیات همراه وی جهت ارایه توانمندی های دانشگاه های استان به میزبانی دانشگاه تبریز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بسیج علمی،پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی، دکتر صفر نصراله‌زاده، رییس دانشگاه تبریز در این نشست ضمن خیرمقدم به معاون علوم، تحقیقات و فناوری ستادکل نیروهای مسلح و هیات همراه وی و روسا و معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه های استان گفت: دانشگاه تبریز توانمندیها و ظرفیت های فراوانی در بخش های مختلف دارد و از این رو آماده توسعه همکاری های فناورانه و تعاملات با بخش تحقیقات و فناوری ستادکل نیروهای مسلح است.

وی در ادامه با بیان اینکه این جلسه پر خیر و پر برکتی برای همه دانشگاه های استان خواهد بود، تصریح کرد: امروزه توانمندیهای زیادی در حوزه های مختلف در دانشگاه های کشورمان و در این میان در دانشگاه هاس استان و به ویژه در دانشگاه تبریز وجود دارد که باید از این ظرفیت ها برای رفع نیازها و رشد و توسعه همه جانبه کشورمان در بخش های مختلف استفاده شود.
وی افزود: با توجه به سیر تحولی که در عصر امروز صورت گرفته باید دانشگاه های ما به سمت مأموریت گرا و مسأله محور حرکت نمایند و در این راستا برای رف نیازهای جامعه و صنعت گام های موثری بردارند.
رییس دانشگاه تبریز در بخش دیگر سخنان خود تاکید کرد: دانشگاه های ما با تمام توان و ظرفیت باید در خدمت توسعه کشور قرار گیرد.

وی اضافه کرد: امروز از دانشگاه های نسل پنجم به عنوان دانشگاه تمدن ساز یاد می کنند که امام راحل(ره)، چهل سال پیش این موضوع را مطرح کرده بودند و بعد از ایشان نیز مقام معظم رهبری بر دانشگاه تمدن ساز تاکید داشته و دارند و از این رو ما هم باید به دنبال دانشگاه تمدن ساز پیش برویم.
سردار سرتیپ پاسدار محمد مهدی‌نژاد نوری، معاون علوم، تحقیقات و فناوری ستادکل نیروهای مسلح نیز در این نشست ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع دانشگاهیان استان و تشکر از میزبانی دانشگاه تبریز گفت: با توجه به گزارش های که از ظرفیت و توانمندیهای دانشگاه های استان در بخش های مختلف مطرح شد، اینها دستاوردهای بزرگی هستند و این مسئله مایه افتخار است که این امر نشان دهنده انتخاب راه درست دانشگاه های استان است.
وی افزود: دانشگاه های با توجه به توانمندیهای که دارند باید در جهت رفع نیازهای کشور و رسیدن به قله های بالاتر کمی در حرکت باشند.
معاون علوم، تحقیقات و فناوری ستادکل نیروهای مسلح در ادامه تصریح کرد: امروز دشمنان این انقلاب با تمام قوا و بدون هیچگونه ملاحظه، در تمامی عرصه علیه ملت ایران فعالیت می کند.
وی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه رسیدن به دستاوردهای بزرگ، تحمل برخی سختی ها هم لازم و ضروری است، یادآور شد: با تحمل برخی مشکلات و سختی ها و با تجمیع ظرفیت ها و توانمندیها می توان در بخش های مختلف به موفقعیت های بزرگی دست یافت.
وی با بیان اینکه برای رفع نیازها و حل برخی مشکلات کشور یکی از ظرفیت های بزرگ دانشگاه ها هستند، خاطر نشان کرد:  با کنار هم گذاشتن ظرفیت و توانمندیهای دانشگاه های کشورمان می توان بسیاری از نیازهای کشور را در حوزه های مختلف برطرف نمود.
 معاون علوم، تحقیقات و فناوری ستادکل نیروهای مسلح در خاتمه ضمن اعلام آمادگی همکاری مشترک با دانشگاه های استان گفت: همکاری های مشترک ما در بخش های مختلف باید در راستای رفع نیاز های کشور باشد که با ایجاد دفاتر نمایندگی در دانشگاه های استان می توان در این خصوص گام های موثر و عملیاتی برداشت.
یادآور می شود: در این جلسه روسا و معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه های استان ضمن معرفی اجمالی از دانشگاه های خود، به ارایه ظرفیت و توانمندی های خود پرداختند.   
لازم به ذکر است؛ در حاشیه این نشست همچنین تفاهم نامه همکاری علمی، پژوهشی و فناوری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و دانشگاه تبریز به امضای افشین نادری شریف، معاون امور صنعتی و تحقیقاتی وزارت دفاع و پشتیبانی ن.م” و دکتر صفر نصراله‌زاده، رییس دانشگاه تبریز رسید.

بازدید از تولیدات و محصولات شرکت های دانش بنیان و دیگر مراکز رشد دانشگاه تبریز از دیگر برنامه های معاون علوم، تحقیقات و فناوری ستادکل نیروهای مسلح و هیات همراه وی و روسا و معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه های استان بود.

همچنین ببینید

بازدید علمی بسیجیان شهرستان مرند از شرکت صنایع خاک چینی

به گزارش روابط عمومی بسیج علمی،پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی ،بسیجیان نوجوان پایگاه مقاومت شهدای …