خانه / اخبار / اخبار رسانه های استانی / راه اندازی بزرگترین مرکز یدتراپی کشور در تبریز تا یک ماه آینده

راه اندازی بزرگترین مرکز یدتراپی کشور در تبریز تا یک ماه آینده

بزرگترین مرکز یدتراپی کشور با 10 بخش بستری VIP  و ظرفیت پذیرش 150 بیمار در ماه به همت خیران در محل دانشگاه علوم پزشکی تبریز احداث و با کسب مجوز های لازم از سازمان انرژی اتمی تا یک ماه آینده راه اندازی خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی بسیج علمی،پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی،به مناسبت روز ملی فناوری های هسته ای، تعدادی از اصحاب رسانه استان از مرکز طب هسته ای قصاب عبدالهی دانشگاه علوم پزشکی تبریز به عنوان بزرگترین و مجهزترین مرکز یدتراپی کشور بازدید به عمل آوردند.
در این بازدید اسماعیل قره پاپاق، مسئول بخش یدتراپی این مرکز در گفتگو با نصر در خصوص فعالیت های این مجموعه گفت: باتوجه به افزایش میزان سرطان تیروئید در منطقه شمالغرب کشور، در سایه حمایت های خیر شریف و زحمات مسئولان دانشگاه علوم پزشکی تبریز بخش یدتراپی با فضای بالغ بر 800 متر مربع در دانشگاه علوم پزشکی تبریز احداث شد.
وی در ادامه افزود: این مرکز بزرگترین مرکز درمانی یدتراپی در کشور بوده و دارای 10 بخش بستری VIP می باشد و مختص بیمارانی است که مبتلا به سرطان تیروئید بوده و بعد از عمل جراحی بایستی با یدتراپی روند درمان خود را تکمیل کنند. همچنین بیمارانی که مبتلا به سرطان پروستات یا پوکی استخوان هستند در این مرکز درمان می شوند.
مسئول بخش یدتراپی این مرکز با بیان اینکه در گذشته بیماران برای درمان به تهران مراجعه می کردند، خاطرنشان کرد: در گذشته بیماران معمولا با بصورت غیراستاندارد در برخی مراکز درمانی خصوصی درمان سرپایی می شدند و اقدامات حفاظتی پس از درمان انجام نمی گرفت و اشعه گاما ناشی از این شیوه درمانی قابل انتقال به عموم بود و یا بیماران دیگر هم برای درمان به بیمارستان های تهران مراجعه می کردند که به دلیل مراجعه بیماران از سراسر کشور به تهران این مراکز جوابگو تعداد زیاد بیماران نبوده و نوبت های طولانی باعث تاخیر در روند درمانی می شد.
قره پاپاق همچنین در خصوص کسب مجوز های لازم برای فعالیت این مرکز از سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: باوجود اینکه کسب مجوز های انرژی هسته ای بسیار دشوار است، اکثر اقدامات لازم برای دریافت مجوز های انجام شده است و تنها یک مجوز برای شروع فعالیت باقی مانده است که انتظار می رود تا یک ماه آینده این مجوز صادر شود که با این شرایط اواسط اردیبهشت ماه این مرکز برای درمان بیماران راه اندازی می شود.
این پزشک در خصوص میزان ظرفیت پذیرش بیماران در بخش ید تراپی اظهار داشت: با توجه به اینکه هر هفته سه بار می توان بیمار پذیرش کرد، هر ماه حدود 150 بیمار بدون اتلاف وقت پذیرش خواهد شد و بیماران از سراسر استان های شمالغرب کشور در این مرکز درمان خواهند شد.
وی در پایان گفت: تمامی کادر این مجموعه سعی خواهند کرد که سرویس دهی به بیماران به بهترین نحو ممکن باشد ولی باتوجه به شرایط خاص مراکز هسته ای بایستی حداقل چهار الی هشت کادر پرستاری به طور چرخشی در این مرکز حضور داشته باشند که همه کارکنان دوره های خاص مربوط به فعالیت در چنین مراکز را گذرانده اند.
گفتنی است پزشکی هسته ای در ایران قدمت بالای 30 سال داشته و از آن برای تشخیص و درمان برخی بیماری ها استفاده می شود.

همچنین ببینید

بازدید علمی بسیجیان شهرستان مرند از شرکت صنایع خاک چینی

به گزارش روابط عمومی بسیج علمی،پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی ،بسیجیان نوجوان پایگاه مقاومت شهدای …