خانه / اخبار / اخبار رسانه های استانی / خبر خوب وزیر علوم برای نخبگان در سال جدید

خبر خوب وزیر علوم برای نخبگان در سال جدید

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری یکی از خبرهای خوب در حوزه آموزش عالی را تصویب آیین نامه جذب نخبگان در هیات دولت عنوان کرد و از تسهیل جذب و حمایت از نخبگان در سال جدید خبر داد.

به گزارش روابط عمومی بسیج علمی،پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی، محمدعلی زلفی گل با اشاره به یک خبر خوب در حوزه آموزش عالی برای سال جدید گفت: یک خبر خوب در حوزه آموزش عالی برای سال جدید این است که آئین نامه جذب نخبگان در هیأت دولت تصویب شد.

وزیر علوم افزود: در آئین نامه مذکور اعضای بنیاد ملی نخبگان برای جذب دانشجویان المپیادی و رتبه‌های برتر، درحقیقت امتیازاتی را در زمینه تحصیل و اشتغال آنها پیش بینی کرده اند تا شرایط آن تسهیل شود.
وی افزود: ما نیز می‌توانیم نخبگان را برای تحصیل در دانشگاه‌ها حمایت و شرایط جذب آنها را تسهیل کرده و به آنها کمک کنیم.
آئین‌نامه جامع حمایت از نخبگان ایرانی اواخر سال گذشته توسط هیأت دولت تصویب شد، براساس این آئین نامه وزارتخانه‌های علوم و بهداشت موظف شدند، سالانه معادل ۲۰ درصد از ظرفیت جذب اعضای هیئت علمی خود در دانشگاه را به نخبگان اختصاص دهند.
براساس این آئین‌نامه و به منظور حمایت از پژوهش‌های نخبگان و ارتقای عملکرد و تأثیرگذاری آنها، پژوهانه استفاده از خدمات شبکه آزمایشگاهی به نخبگان اعطا می‌شود.
همچنین وزارتخانه‌های علوم و بهداشت موظف هستند با همکاری بنیاد ملی نخبگان و در چارچوب مصوبات شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، زمینه پذیرش رتبه‌های برتر کنکور سراسری و المپیادهای دانش‌آموزی را تا مقطع تحصیلی دکتری در رشته‌های گروه علوم پایه و علوم انسانی و همچنین اعطای بورس عضو هیئت علمی در دانشگاه‌ها را برای این نخبگان فراهم کنند.

همچنین ببینید

بازدید علمی بسیجیان شهرستان مرند از شرکت صنایع خاک چینی

به گزارش روابط عمومی بسیج علمی،پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی ،بسیجیان نوجوان پایگاه مقاومت شهدای …