خانه / اخبار / اخبار رسانه های استانی / با استفاده از هوش مصنوعی در تبریز اتفاق افتاد

با استفاده از هوش مصنوعی در تبریز اتفاق افتاد

ساخت نرم افزار واقعیت مجازی اتاق پرو لباس توسط یک شرکت دانش در بنیان تبریز

به گزارش روابط عمومی بسیج علمی،پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی ،مهسا و شکیبا صبور دو خواهر مبتکر بنابی از دانشجویان فناور دانشگاه فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی و دانشگاه فرهنگیان موفق به طراحی برنامه ای شدند که به خریداران این امکان میدهد تا لباس ها را به صورت مجازی پرو کنند.

کاربران اطلاعاتی مانند جنسیت، قد و وزن خود را به برنامه می دهند. این برنامه یک نسخه مجازی از کاربر می سازد و لباس های مدل سازی دیجیتال را در تن مجازی می کند. در این نرم افزار کاربر یک پیراهن را از یک کاتالوگ آنلاین انتخاب می کند و سیستم تصویری از آن پیراهن خاص را ایجاد کرده و به کاربر نشان می دهد که به طور مجازی توسط کاربر لباس پوشیده شده است. کاربر از سیستم درخواست می کند که نتایج جستجو برای لباس انتخابی را نشان دهد و به جای تولید تصاویر عمومی از لباس، در قفسه یا مدل‌های مختلف پوشیده شده، انواع مختلفی از لباس را به‌طور مجازی توسط خود کاربر پوشیده شده است را نشان می دهد این سیستم تصویر محصول را با اصلاح آن و با افزودن سایه ها و چین و چروک های واقعی، برای مشتری نمایش میدهد.

در سال های اخیر و با شیوع پاندمی کرونا تجربه خرید آنلاین برای کاربران به طور فزاینده ای افزایش یافته است. به طور خاص، برخی از برنامه‌های کاربردی اتاق رخت‌کن مجازی شروع به توسعه کرده‌اند، زیرا به مشتریان اجازه می‌دهند لباس‌های دیجیتال را امتحان کنند با این حال وجود یک نرم افزار کاربردی خرید واقعی می تواند تجربه اتاق رختکن مجازی را بهبود بخشد. تیم تحقیقاتی ما یک اتاق رختکن مجازی با ساختار آپ ایجاد کرده‌ است که به مشتریان امکان می‌دهد لباس‌های دیجیتال واقعی را که توسط یک مشتری انتخاب شده است، را امتحان کنند. اپلیکیشن دارای ویژگی های متفاوتی برای فروشنده و مشتری است. فروشنده می‌تواند به اپلیکیشن متصل شود، پایگاه داده‌ای از لباس‌ها تعریف کند، لباس‌های مختلف با اندازه‌های مختلف را مشتری انتخاب کند برنامه قسمت مشتری می تواند توضیحات لباسی که آواتار پوشیده است و همچنین سبد خرید مجازی را به تصویر بکشد. هدف اصلی برنامه ارائه یک تجربه همه جانبه است که با حضور یک محیط واقعی، آواتاری شبیه به مشتری، یک الگوریتم شبیه‌سازی پارچه مبتنی بر حالت فیزیکی در زمان واقعی را تضمین می کند.
دراین اپلیکیشن یک محیط مجازی که حاوی یک آواتار سه بعدی انسانی است، استفاده شده است در این راستا، ما یک رویکرد جدید برای تولید آواتارهای سه بعدی بسیار واقع گرایانه و دقیق برای استفاده در نرم افزار و همچنین راه حل های جدید را ارائه دادیم. برای رسیدن به این هدف، ازMB-Lab استفاده شد این مجموعه ابزار جامعی است که برای تسهیل ایجاد و انیمیشن شخصیت‌ها برای استفاده در انیمیشن‌های سه بعدی و برنامه‌های بازی طراحی شده است. این افزونه یک ویرایشگر کاراکتری را ارائه می‌کند که کاربر را ملزم می‌کند جنسیت، قومیت و اندازه‌گیری بدن را برای تولید یک مدل انسان‌نمای سه‌بعدی بسیار واقعی و دقیق را ارایه دهد رویکرد ما شامل تولید یک آواتار پایه سه بعدی با اندازه‌گیری واقعی بدن با استفاده از ویرایشگر کاراکتر MB-Lab است که می‌تواند از طریق گوشی همراه تغییر شکل دهد. هر کلید شکل مربوط به یک پارامتر اندازه گیری آنتروپومتریک خاص است که امکان سفارشی سازی دقیق آواتار را فراهم می کند.
در این طرح استارت آپی، یک راه حل مشارکتی همزمان به نام اتاق پرو واقعیت مجازی ارائه شده است که هدف آن بهبود تجربه خرید برای مشتریان است. یکی از مزایای رویکرد ما استفاده از ترکیبی از ویژگی‌های ساختاری و یک الگوریتم شبیه‌سازی لباس مبتنی بر حالت فیزیکی در زمان واقعی برای ایجاد یک محیط مجازی بسیار فراگیر و واقعی است. الگوریتم هایی که یک آواتار سه بعدی را تولید می کنند که شبیه مشتری است و حرکات آن را در زمان واقعی را دنبال می کند، آواتار مشتری می‌تواند لباس‌های دیجیتالی را امتحان کند که به روشی مشابه در واقعیت تعامل دارند. با روی کار آمدن این نرم افزار تمامی مراحل خرید و تست و پرو انواع لباس ها با ابعاد مختلف مورد ارزیابی دقیق قرار می گیرند که در واقعیت با هم تطابق دارند و مشتریان خرید آنلاین نگران سایز لباس انتخابی نخواهند بود.

این اپلیکیشن با حمایت شرکت دانش بنیان پویاراهبرد آذربایجان طراحی و شبیه سازی شده است و به زودی نسخه تجاری آن برای استفاده کاربران در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

همچنین ببینید

بازدید علمی بسیجیان شهرستان مرند از شرکت صنایع خاک چینی

به گزارش روابط عمومی بسیج علمی،پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی ،بسیجیان نوجوان پایگاه مقاومت شهدای …