خانه / اخبار / اخبار رسانه های استانی / درخشش دانشگاه تبریز در رتبه بندی دانشگاه های کشورهای اسلامی

درخشش دانشگاه تبریز در رتبه بندی دانشگاه های کشورهای اسلامی

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز گفت: بر اساس رتبه بندی دانشگاه های کشورهای اسلامی دانشگاه تبریز در جایگاه 74-51 قرار گرفت.
به گزارش روابط عمومی بسیج علمی،پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی، دکتر جلال شیری، در این ارتباط گفت: بر اساس رتبه بندی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC)، دانشگاه تبریز در مجموع در جایگاه 74-51 قرار گرفته و جایگاه آن در بخش پژوهش 34، آموزش 195، فعالیت های بین المللی 74 و نوآوری 294 در بین کل 347 دانشگاه از 28 کشور اسلامی است.

وی در ادامه با بیان اینکه در رتبه بندی جهانی 2021 (ISC)، تعداد 2422 دانشگاه از 111 کشور و 6 قاره جهان حضور داشتند که سهم ایران 63 دانشگاه بود، تصریح کرد: در رتبه بندی جهانی 2022 (ISC)، تعداد 347 دانشگاه از 28 کشور اسلامی حضور داشتند که ترکیه با 90 دانشگاه و جمهوری اسلامی ایران با 63 دانشگاه بیشترین تعداد را داشتند.

به گفته وی، رتبه بندی جهانی (ISC)، به منظور رتبه بندی دانشگاه های جهان در معیارهای خود، مهمترین ماموریت های دانشگاه ها ( پژوهش، آموزش، فعالیت های بین المللی و فناوری و نوآوری ) را در نظر می گیرد و بر این اساس دانشگاه ها را مورد سنجش قرار می دهد.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز اضافه کرد: رتبه بندی دانشگاه های جهان توسط(ISC)، بدون خود اظهاری دانشگاه ها انجام می شود و دانشگاه هایی مورد بررسی قرار می گیرند که حداقل 850 مدرک در سال های 2020- 2018 در پایگاه وب آو ساینس به ثبت رسانده باشند.

همچنین ببینید

بازدید علمی بسیجیان شهرستان مرند از شرکت صنایع خاک چینی

به گزارش روابط عمومی بسیج علمی،پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی ،بسیجیان نوجوان پایگاه مقاومت شهدای …