خانه / اخبار / اخبار رسانه های استانی / گفتگویی با یک کنکوری موفق دهه هشتادی

گفتگویی با یک کنکوری موفق دهه هشتادی

نسیم اسدی متولد شهرستان میانه در آذربایجان شرقی است ، وی محصل مدرسه فرزانگان استعداد های درخشان و یک بسیجی حوزه مقاومت خدیجه کبری در این شهر است که با پشتکار توانسته در کنکور سراسری سال ۱۴۰۱ رتبه ۸۸۶ رشته تجربی را کسب و در رشته دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل نیمسال دوم قبولی کسب کند .

به گزارش روابط عمومی بسیج علمی ،پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی ، خبرنگار ما در ناحیه سپاه شهرستان میانه گفتگویی با این بسیجی نخبه انجام داده است که خواندن آن خالی از لطف نیست .

خانم اسدی نحوه مطالعات درسی شما و آماده سازی ذهنی برای کنکور به چه شکل بود؟

از آنجایی که آمادگی برای کنکور یک پروسه بسیار طولانی دارد ،قطعا با حفظ کردن و سپردن به ذهن نمیتوان به رتبه خوبی دست پیدا کرد و حتما باید یادگیری در کنار مطالعه باشد .

یادگیری را میتوان اینطور معنا کرد که مرور چند وقت یکبار آنچه که مطالعه شده ، جمع بندی های مناسب مطالعات ، استفاده از منابع مفید و از همه مهمتر نحوه مطالعه درسی است چون مطالعه به طور مثال درس زیست با شیمی قطعا تفاوت های بسیاری دارد .

جمله کلیدی این است درس را طوری یادبگیریم که بتوانیم آن را به دیگران آموزش بدهیم.

– زمانبندی مطالعات روزانه شما چگونه بوده است ؟

 زمانبندی مطالعه قطعا روز به روز باهم متفاوت است .

روزی که سرکار یا مدرسه هستی قطعا کمبودهایی در مطالعه به وجود می آورد که روزهای تعطیل باید آن را جبران کرد ، من خودم روزهایی که مدرسه داشتم ۵ یا ۶ ساعت و روزهایی که خانه بودم روزانه ۱۳ ساعت مفید درس میخواندم البته ساعات مداوم ذهن را خسته میکند .

در بین ساعات مطالعه برای آنکه کسل کننده نباشد باید دقایقی برای تفریح و آزادسازی ذهنی اختصاص داد به طور مثال من مسافرت را برای مدت آماده سازی خودم برای کنکور تعطیل کردم و حتی تماشای چندین ساعته برنامه های تلویزیونی هم برای خودم ممنوع کرده بودم ، فقط تفریح و آزاد سازی ذهنی برای چندین دقیقه انجام میدادم .

– برای آماده سازی کنکور تنها میتوان به کتاب های درسی اکتفا کرد؟

نه طبیعتا فقط با کتب درسی نمیشود آمادگی کامل برای کنکور کسب کرد ، کتب کمک درسی و منابع دیگر هم کمک حال هستند .

– شما از کلاس های خصوصی هم در این مدت استفاده کردید؟

به طور مداوم نه ولی برای رفع اشکال یکی دو جلسه به این نوع کلاس ها مراجعه کردم که بسیار برایم مفید بود .

– نقش خانوادتان در راه این موفقیت چه بود؟

با توجه به اینکه آمادگی برای کنکور یک پروسه طولانی است قطعا همکاری خانواده در کاهش رفت و آمد ها و فراهم سازی یک محیط آرام برای دانش آموز بسیار موثر و مفید خواهد بود .

– نقش مدرسه محل تحصیل در این موفقیت چه بود؟

مشاوران مدرسه در رابطه با معرفی رشته ها و تخصیص بهترین معلمان برای دانش آموزان سال آخر نقش مهمی در موفقیت کنکوری ما داشتند .

– برنامه شما برای آینده کاری و خدمات رسانی جهادی برای هموطنان عزیز چیست؟

قطعا هر کاری از دستم بربیاید برای همشهریان و هموطنانم انجام خواهم داد ، بنده یک بسیجی ام و کارهای جهادی سرلوحه زندگی من است .

 

 

 

 

همچنین ببینید

بازدید علمی بسیجیان شهرستان مرند از شرکت صنایع خاک چینی

به گزارش روابط عمومی بسیج علمی،پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی ،بسیجیان نوجوان پایگاه مقاومت شهدای …