خانه / اخبار / اخبار رسانه های استانی / ۸ عضو هیئت علمی دانشگاه مراغه در بین ۲ درصد دانشمندان برتر جهان

۸ عضو هیئت علمی دانشگاه مراغه در بین ۲ درصد دانشمندان برتر جهان

رئیس دانشگاه مراغه گفت: هشت عضو هیئت علمی این دانشگاه بر اساس آخرین لیست دانشمندان در سال ۲۰۲۱ میلادی که از سوی گروه تحقیقاتی دانشگاه استنفورد اعلام شد، در بین ۲ درصد دانشمندان برتر جهان قرار گرفتند.

به گزارش روابط عمومی بسیج علمی ،پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی، دکتر محمد زادشکویان روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: این هشت نفر «مهدی اسرافیلی» از دانشکده علوم پایه، «هومان مرادپور» از مرکز تحقیقات نجوم و اختر فیزیک، «رضا اباذری» از دانشکده علوم پایه، «غلامرضا مهدوی‌نیا» از دانشکده علوم پایه، «کریم کاکایی» از دانشکده علوم پایه، «محمدرضا اکبرپور» از دانشکده فنی و مهندسی، «مرتضی ایرانی‌فام» از دانشکده علوم پایه و «قدرت محمودی» از دانشکده علوم پایه هستند.

وی ادامه داد: همچنین با در نظر گرفتن پوشش داده‌ها از سال ۱۹۹۶ – ۲۰۲۱ میلادی، دکتر مهدی اسرافیلی دیزجی استاد تمام گروه آموزشی شیمی و دکتر کریم کاکایی استاد تمام گروه آموزشی شیمی در جمع دو درصد دانشمندان برتر دنیا در طول دوره بلند مدت قرار گرفته‌اند.

به گفته وی این پژوهش بر اساس داده‌های پایگاه استنادی اسکوپوس انجام شده و دانشمندان را در پنج حوزه موضوعی اصلی، ۲۲ حوزه موضوعی فرعی و ۱۷۶ رشته بر اساس شاخص‌های استنادی استاندارد طبقه‌بندی کرده است.

وی اضافه کرد: شرط ورود پژوهشگران به فرآیند رتبه‌بندی، انتشار حداقل پنج مقاله بوده و ملاک ارزیابی تیم تحقیقاتی دانشگاه استنفورد تعداد استنادات به تولیدات علمی محققان، تعداد استنادات بدون خود استنادی، شاخص اچ پژوهشگران و استفاده از یک شاخص استنادی ترکیبی (که مجموعه‌ای از ۶ شاخص استنادی مجزا می‌باشد) است که بر اساس داده‌های پایگاه استنادی اسکوپوس وابسته به پایگاه انتشاراتی «الزویر» انجام شده است.

همچنین ببینید

بازدید علمی بسیجیان شهرستان مرند از شرکت صنایع خاک چینی

به گزارش روابط عمومی بسیج علمی،پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی ،بسیجیان نوجوان پایگاه مقاومت شهدای …