خانه / اخبار / اخبار رسانه های استانی / ایران آماده همکاری در حوزه‌های کلان و راهبردی با ونزوئلا است

ایران آماده همکاری در حوزه‌های کلان و راهبردی با ونزوئلا است

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس جمهور با بیان اینکه ونزوئلا کشوری ثروتمند از حیث منابع طبیعی و نیروی انسانی است، از علاقه‌مندی ایران برای همکاری در حوزه‌های کلان همچون سلول‌های بنیادی، نانوفناوری، زیست‌فناوری، کشاورزی و دامداری و سایر حوزه‌های راهبردی با این کشور خبر داد.

به گزارش روابط عمومی بسیج علمی ،پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی به نقل از ایرنا ، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس جمهور و وزیر علوم ونزوئلا دیدار و در خصوص توسعه همکاری‌های علمی، فناورانه و بازارمحور دو کشور گفت‌وگو کردند.

روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس جمهور با اشاره به نقش محوری این معاونت در تحول دستگاه‌ها و هماهنگی به منظور توسعه و رونق اقتصاد دانش‌بنیان و فناوری نیاز محور اظهارکرد: معاونت علمی و فناوری طی سال‌های اخیر در ایران، نقشی مهم و راهبردی را برای توسعه علم و فناوری ایفا کرده است.

دهقانی فیروزآبادی با اشاره به وجود ظرفیت‌های گسترده تعامل و همکاری فناوری و بازارمبنا میان ایران و ونزوئلا، عنوان کرد: آشنایی ونزوئلا با توانمندی‌های دانشی و فناورانه ایران همچون پژوهشگاه رویان، مایه خرسندی و زمینه‌ساز افزایش همکاری‌های فناورانه است.

گابریلا خیمنس افزود: در بازدیدی که از مؤسسه رویان و آشنایی با فعالیتهای این مؤسسه داشتم، دریافتم که ایران از چه ظرفیت‌های قابل اعتنایی در توسعه دانشی و فناورانه به ویژه در حوزه سلول‌درمانی برخوردار است.

وزیر علوم ونزوئلا افزود: این کیت‌ها کارآمدی خود را به اثبات رساندند و نتایج آزمایش‌ها نشان داد که، کیت‌های ساخت ایران، از کارآمدی و کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند. همچنین دوتن از محققان ونزوئلایی به مدت ۴ ماه را در موسسه رویان پشت سر گذاشته و یک تجربه امید بخش گران بها و ارزنده برای ونزوئلا به ارمغان خواهد آورد.

همچنین ببینید

بازدید علمی بسیجیان شهرستان مرند از شرکت صنایع خاک چینی

به گزارش روابط عمومی بسیج علمی،پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی ،بسیجیان نوجوان پایگاه مقاومت شهدای …