خانه / اخبار / اخبار رسانه های استانی / نخبگان باید در مسیر عملیاتی رفع مسائل کشور قرار گیرند

نخبگان باید در مسیر عملیاتی رفع مسائل کشور قرار گیرند

عضو استعدادهای برتر علمی کشور می گوید: دستیابی نخبگان به تکنولوژی‌های روز در شرایط تحریم و ارتباط با مراکز علمی پیشرفته بین‌المللی و …باعث افزایش روحیه امید و همدلی در جامعه می شود.

به گزارش روابط عمومی بسیج علمی ،پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی، دیدار جمعی از نخبگان جوان و استعدادهای برتر علمی، دانشگاهی با مقام معظم رهبری نشان از توجه به پیشرفت های علمی و دستاوردهای گسترده نخبگان در حوزه‌های گوناگون علمی، فرهنگی، اجتماعی است. 

محمد میلادی دارای تحصیلات دکترای جامعه شناسی و عضو بنیاد ملی نخبگان کشور به عنوان یکی از نخبگان علمی آذربایجان شرقی در ۲۷ مهر ماه در دیدار نخبگان  با مقام معظم رهبری در حسینیه امام خمینی( ره) حضور داشت.

وی گفت ،امید آفرینی در جامعه را مهم ترین رسالت نخبگان ذکر کرد و افزود: نخبگان مهم‌ترین نقش و مسوولیت را در توسعه کشور و امید آفرینی در جامعه را بر عهده دارند. اختراعات و دستیابی به جدید ترین تکنولوژی های روز در شرایط تحریم، تهیه و تولید داروی بیماران خاص، ارتباط با مراکز علمی پیشرفته بین المللی و …باعث افزایش روحیه امید و همدلی در جامعه می شود.
 
میلادی اظهار داشت: دیدار نخبگان و استعدادهای برتر علمی با رهبر معظم انقلاب اسلامی حاکی از توجه  ویژه و مهم ایشان به نخبگان جوان جامعه و پیشرفت و  توسعه کشور در ابعاد گوناگون است.

عضو  استعدادهای برتر علمی کشور با اشاره به اینکه جمعیت حاضر در حسینیه امام خمینی(ره) به عنوان نماینده نخبگان،  تنها بخش اندکی از جمعیت انبوه نخبگان در سراسر کشور بودند ادامه داد: نخبگان جوان کشور  با تلاش شبانه‌روزی درصدد تحقق جامعه‌ای مبتنی بر تمدن نوین اسلامی بوده  و می‌کوشند تا لبخند رضایت بر سیمای نورانی ولی امر مسلمین جهان امام خامنه‌ای مدظله العالی بنشانند.
میلادی با اشاره به مطالبات و درخواست‌های جامعه نخبگان افزود: نخبگان در این دیدار مطالبات و موانع موجود بر سر راه نخبگان را  در عرصه‌های مختلف با مصادیق مطرح کرده و خواستار پیگیری و توجه ویژه از سوی مقام معظم رهبری  شدند.

عضو سابق شورای ناظر بر نشریات دانشگاه آزاد اسلامی کشور با بیان اینکه دیدار نخبگان با رهبر معظم انقلاب اسلامی یک اتفاق تاریخی و اثرگذار در سطح جامعه علمی و دانشگاهی کشور است تاکید کرد:  مسوولان باید  از توان علمی و ظرفیت عظیم نخبگان و جامعه دانشگاهی برای  پیشرفت و توسعه کشور بهره‌مند شده و  در راستای کیفی‌سازی تصمیمات کلان و راهبردی کشور، مشارکت نخبگان   را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند.

همچنین ببینید

بازدید علمی بسیجیان شهرستان مرند از شرکت صنایع خاک چینی

به گزارش روابط عمومی بسیج علمی،پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی ،بسیجیان نوجوان پایگاه مقاومت شهدای …