خانه / اخبار / اخبار رسانه های استانی / اخذ فلوشیپ تحقیقاتی محققین برجسته الکساندر فون هومبولت توسط استاد دانشگاه تبریز

اخذ فلوشیپ تحقیقاتی محققین برجسته الکساندر فون هومبولت توسط استاد دانشگاه تبریز

دکتر علی عبدی، استاد دانشکده ریاضی، آمار و علوم کامپیوتر  دانشگاه تبریز موفق به اخذ فلوشیپ تحقیقاتی از بنیاد معتبر الکساندر فون هومبولت تحت برنامه “فلوشیپ تحقیقاتی جورج فورستر برای محققین برجسته” شد.

به گزارش روابط عمومی بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری سپاه عاشورا به نقل از مدیریت همکاری های علمی و بین المللی دانشگاه تبریز، طرح تحقیقاتی مشترک دکتر علی عبدی عضو هیئت علمی دانشگاه تبریز با عنوان “ساخت و پیاده‌سازی عملی روش‌های عددی کارا برای معادلات دیفرانسیل و دیفرانسیل جبری” با همکاری محققین دانشگاه هاله آلمان انجام خواهد یافت.

بر اساس این گزارش، این طرح که مدت آن یک و نیم سال پیش‌بینی شده است، در بنیاد الکساندر فون هومبولت تصویب و به‌طور کامل توسط این موسسه تحت حمایت مالی قرار گرفته است. محققین این طرح، ضمن معرفی روش‌های عددی نوین برای حل معادلات دیفرانسیل و معادلات دیفرانسیل جبری به‌دنبال ارائه یک کد نرم‌افزاری جدید به عنوان محصولی از این پروژه خواهند بود.

شایان ذکر است، پیش از این نیز طرح‌های تحقیقاتی مشترک دکتر علی عبدی به‌طور جداگانه با محققینی از کشورهای سوئیس (در سال‌های 2016، 2019 و 2020)، آلمان (در سال‌های 2018 و 2021) و ایتالیا (در سال‌های 2020 و 2022) موفق به اخذ گرنت و حمایت‌های مالی به‌ترتیب از صندوق تحقیقاتی دانشگاه فریبورگ کشور سوئیس، سازمان دآآد آلمان، و دانشگاه سالرنو ایتالیا شده بودند.

بنیاد الکساندر فون هومبولت که توسط جمهوری فدرال آلمان تأسیس شده است، به‌دنبال ترویج همکاری‌های علمی بین‌المللی بین دانشمندان فاخر از سراسر جهان و دانشمندان آلمانی است.

همچنین ببینید

بازدید علمی بسیجیان شهرستان مرند از شرکت صنایع خاک چینی

به گزارش روابط عمومی بسیج علمی،پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی ،بسیجیان نوجوان پایگاه مقاومت شهدای …