خانه / اخبار / اخبار رسانه های استانی / ایجاد مراکز رشد و نوآوری مشترک پارک علم وفناوری و دانشگاه پیام نور آذربایجان شرقی

ایجاد مراکز رشد و نوآوری مشترک پارک علم وفناوری و دانشگاه پیام نور آذربایجان شرقی

رییس پارک علم وفناوری از برنامه ریزی برای ایجاد مراکز نوآوری و رشد مشترک بین پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی خبر داد.

دکتر عبدالرضا واعظی در دیدار با معاونان و مدیران دانشگاه های پیام نور استان آذربایجان شرقی افزود:مراکز نوآوری شهرستان های هشترود و ملکان پس از فراهم نمودن شرایط لازم و فعالیت شرکت های فناور مستقر به مراکز رشد ارتقا خواهند یافت.
وی خاطر نشان کرد: دانشگاه ها می توانند با اختصاص فضاهای مازاد خود برای ایجاد مراکز نوآوری و رشد ،خانه های خلاق  و واگذاری اراضی به شرکت فناورودانش بنیان شرایط  بهره مندی حداکثری از ظرفیت دانشگاهیان برای تولید محصولات فناورانه را فراهم کنند.

دکتر واعظی ارائه تسهیلات کم‌ بهره با بازپرداخت طولانی‌مدت (تا سقف یک میلیارد ریال)، اعطای تسهیلات توسط خود پارک و نه بانک، استقرار در پارک علم و فناوری، توانمندسازی استارتاپ ها و شرکت‌ها از طریق برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های مختلف، تسهیلات تجاری‌سازی و بازاریابی (مالی و پشتیبانی)، حمایت جهت شرکت در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی و بهره‌مندی از تمامی امتیازات مناطق آزاد ازجمله معافیت مالیاتی و گمرکی برای شرکت‌های مستقر را از اصلی‌ترین خدمات پارک علم و فناوری برای شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان مستقر عنوان کرد.
وی با اشاره به گردش مالی 4130 میلیارد ریالی شرکت های مستقر در سال گذشته گفت: به دنبال آن هستیم که قراردادهای انتقال فناوری به ارزش 8 هزار میلیارد ریال در سالجاری توسط شرکت های فناور و دانش بنیان وصنایع منعقد شود.
رییس پارک علم وفناوری آذربایجان شرقی با بیان اینکه پارک علم و فناوری استان به عنوان هاب ارتباطی شرکت های فناور و دانش بنیان کشور  در حال ایجاد دفتر تعاملات علم وفناوری ایران در شهرک سازمان همکاری‌های شانگهای است اظهار کرد: در نظر داریم با توجه به همجواری مرزهای کشور با شرق ترکیه و حمایت های ویژه دولت ترکیه از مناطق شرقی ترکیه ،ارتباطات بین المللی در حوزه فناوری با شرق ترکیه را افزایش دهیم و اخیرا نیز یک شرکت دانش بنیان فعال در حوزه مدیریت آلاینده ها در پارک علم وفناوری استان در حال استقرار است.
رییس دانشگاه پیام نور آذربایجان شرقی نیز گفت:این دانشگاه از سالیان گذشته چندین مرکز نوآوذی در دانشگاه پیام نور استان ایجاد نموده و بر اساس توافق انجام شده با پارک علم وفناوری استان این مراکز به مراکز رشد واحدهای فناور مشترک بین دانشگاه پیام نور و پارک علم وفناوری استان تبدیل خواهند شد.

دکتر جمال پور افزود:با بهره گیری از ظرفیت مراکز دانشگاهی و پارک علم وفناوری  و پتانسیل های اساتید و دانشجویان در نظر داریم شعار سال را به صورت عملی محقق کنیم.
حجت الاسلام  والمسلمین خلیلی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه پیام نور استان هم گفت: دانشگاه ها با اتصال به پارک علم وفناوری که حلقه اتصال بین دانشگاهیان و صنایع می باشد بصورت جهادی تلاش کنند تا اقتصاد دانش بنیان مدنظر مقام معظم رهبری عملیاتی شود تا در نتیجه فقر در کشور ریشه کن شود.

همچنین ببینید

بازدید علمی بسیجیان شهرستان مرند از شرکت صنایع خاک چینی

به گزارش روابط عمومی بسیج علمی،پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی ،بسیجیان نوجوان پایگاه مقاومت شهدای …