خانه / اخبار / اخبار رسانه های استانی / روز مبعث ، روز مرگ جهل و شرک و پرستش های ناروا بود

روز مبعث ، روز مرگ جهل و شرک و پرستش های ناروا بود

روز مَبْعَث، روزی است که حضرت محمد، پیامبر گرانقدر اسلام، به درجه پیامبری برگزیده شد. در تقویم هجری قمری، ۲۷ رجب روز مبعث است.

 

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج علمی ،پژوهشی و فناوری سپاه عاشورا ، نادر ارسلانی مسئول این سازمان در پیامی فرا رسیدن سالروز مبعث رسول اکرم حضرت محمد مصطفی (ص) را تبریک گفت ، پیام ایشان بدین متن میباشد :

 

حضرت محمد مصطفی در روز (۲۷ رجب) سال ۴۰ عام الفیل، همزمان با سال ۱۳ پیش از هجرت پیامبر اسلام، در غار حرا، توسط (جبرئیل) و از سوی خدا به پیامبری نایل آمد و مأمور شد که چندخداپرستی و بت‌پرستی را از زمین بردارد و خداپرستی را رواج دهد و پیام وحی را به مردم برساند.

روز مبعث، روز برانگیختن خردهایی است که در تابوت خُرافه گرایی، هوس پرستی و جهل پیشگی دفن شده بود. روز مبعث روز تولّد عاطفه هاست؛ عاطفه هایی که در رقص شمشیرها زخمی می شد و در جنگل نیزه ها جان می باخت.

در این زمان مردم جاهل مشغول به بت پرستی، زنده به گور کردن دختران، ظلم و بیدادگری، غارت و خونریزی، پایمال کردن حقوق ضعیفان و فحشا و منکرات بودند که خداوند منت بر سر جهانیان گذاشت و تاریخشان را به طراوت بهار مبدل نمود و شب کائنات را به روز روشنایی و فروغ وحی، بیاراید و«مصطفی» را برگزید و کلام وحی را این چنین بر او نازل کرد :

بخوان ! بخوان به نام پروردگارت که بیافرید، آدمی را از لخته خونی آفرید.

بخوان که پروردگار تو ارجمندترین است،

همان کس که با قلم آموخت به آدمی آنچه را که نمی دانست.

سپس محمد مبعوث شد، تا شرک بت پرستی رخت بربندد و جاهلیت از زندگی ها محو شود و جهل و جور بمیرد و چشم جهان به روی فروغ وحی گشوده شود و آفتاب روشنایی و حقیقت طلوع نماید.

روز مبعث این عید بزرگ شیعیان را به شما تبریک می گویم و آرزوی سلامتی و سرافرازی در سایه مقام معظم رهبری را برایتان از خداوند متعال خواستارم.

 

 

سرهنگ پاسدار نادر ارسلانی

مسئول سازمان بسیج علمی،پژوهشی و فناوری سپاه عاشورا

 

همچنین ببینید

بازدید علمی بسیجیان شهرستان مرند از شرکت صنایع خاک چینی

به گزارش روابط عمومی بسیج علمی،پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی ،بسیجیان نوجوان پایگاه مقاومت شهدای …